Onze ondersteuners

Donateurs. We hebben een grote groep trouwe donateurs die gezamenlijk een belangrijke financiele basis bieden voor onze activiteiten

Oranje Fonds. Het Oranje Fonds bevordert betrokkenheid in de samenleving. Door deze steun ontmoeten mensen elkaar of vinden zij een nieuwe plek in de maatschappij. Het Oranje Fonds ondersteunde Stichting Gast met tal van activiteiten zoals de kleurrijke tuin, de hobby- en fietsenwerkplaats en het naaiatelier.

Stichting Wesselmann. Stichting Wesselmann heeft als doel financiële hulp te bieden aan slachtoffers van een oorlog en heeft ook Gast ondersteund.

Kansfonds helpt mensen omzien naar de kwetsbaarsten in onze samenleving, zodat niemand buitengesloten raakt.

Antonius van Paduagemeenschap Nijmegen. De Antonius van Paduaparochie in Nijmegen ondersteunt Gast al sinds jaar en dag met giften, onder meer uit de opbrengst van hun jaarlijkse rommelmarkt.

Solidariteitscafé Mulawan Nijmegen. Mulawan is een collectief van mensen die iedere vrijdag in even weken een veganistisch eetcafé organiseren in de Grote Broek in Nijmegen. De opbrengst van Mulawan gaat naar mensen die in een ‘geillegaliseerde’ situatie in Nijmegen verkeren, een deel hiervan komt ten bate van Gast.

Dekenale Caritas Instelling DCI, fonds voor mensen in financiele nood

Lions club Nijmegen, een groep die door immateriele dienstverlening gelden binnenhaalt om het welzijn van mensen te bevorderen.

Inner Wheel Nijmegen, een wereldwijde serviceclub die staat voor vriendschap, het werven van fondsen en internationale contacten

Basta Nijmegen is een ideele kringloopwinkel, lunchcafe en culturele woonkamer

Partnerorganisaties in Nijmegen en omgeving

Wereldvrouwenhuis Mariam van Nijmegen biedt tijdelijke opvang en begeleiding aan dakloze vrouwen met gezondheidsproblemen uit de regio Nijmegen, die geen verblijfspapieren hebben.

Vluchtelingenwerk Oost Gelderland zet zich in voor asielzoekers, vluchtelingen en nieuwkomers en adviseert Stichting Gast over het juridisch perspectief van asielzoekers

Protestante Diaconie Nijmegen zet zich in voor mensen in de knel

Stichting Noodopvang Vluchtelingen Nijmegen SNOV verzorgt een Bed-Bad-Brood voorziening voor dakloze uitgeprocedeerde vluchtelingen in Nijmegen

Zij aan Zij verzorgt maaltijden voor en door vluchtelingen

Partnerorganisaties elders in het land

Stichting LOS Landelijk Ongedocumenteerden Steunpunt biedt een omvangrijk overzicht van organisaties in Nederland die, elk op hun eigen wijze, hulp verlenen aan vluchtelingen en ongedocumenteerden.

STIL Utrecht solidariteitsorganisatie voor mensen zonder verblijfsvergunning

INLIA Groningen internationaal netwerk van locale initiatieven met asielzoekers.

ASKV Amsterdam steunpunt voor vluchtelingen

Stichting Gast werkt samen met

Gemeente Nijmegen

LUX Marienburg