Nestkasten

Vogelhuisje2Voor het vierde jaar op rij heeft Stichting Gast weer nestkasten getimmerd!

Dit doen we vooral in de wintertijd, als in de kleurrijke tuin de werkzaamheden afnemen. Bijzonder is dat de nestkasten zijn gemaakt door uitgeprocedeerde vluchtelingen, opgevangen door Gast. Ook asielzoekers kunnen in Nijmegen rust vinden. Deze mensen hebben, net als de gierzwaluw, een lange reis hierheen gemaakt. Alleen - anders dan de gierzwaluw - kunnen zij niet terug.

Voor het maken van deze nestkasten heeft Gast samengewerkt met de volgende partnerorganisaties: de Gelderse Natuur- en milieuvereniging, Hobbycentrum de Nonnendaal, Hobbycentrum-Oost, de Gemeente Nijmegen, Overal en de Vogelbescherming Nederland.

Naast nestkasten voor de gierzwaluw hebben we er deze keer ook voor gekozen om kasten voor de koolmees en de pimpelmees in elkaar te zetten. De nestkasten zijn gemaakt van degelijk hout. Ze zijn weerbestendig en gaan dus lang mee. Onze mensen zijn graag bereid u mee te helpen bij het ophangen van de kasten.

Helpt u mee de gierzwaluw en mees gastvrij te onthalen met een eigen nestkast?

Kosten:

• Gierzwaluwennestkast: €25,00
  • Mezenkast: €12,50

Waar te koop?

• Op kantoor van Gast
  • Pontanusstraat 20
  • Bij de tuin van Gast (Bredestraat 52)